Pracovní doba
Den Otevřeno Po dohodě
PO 7:00 – 15:00 6:00 – 18:00
ÚT 7:00 – 15:00 6:00 – 18:00
ST 7:00 – 16:30 6:00 – 18:00
ČT 7:00 – 15:00 6:00 – 18:00
7:00 – 15:00 ––

Více info ZDE.

Aktuality

V pondělí 11.12.2017 není sauna muži. V úterý 12.12.2017 není sauna ženy. Ve středu 13.12.2017 není cvičení pro veřejnost.

Finská sauna

Provoz finské sauny

Den Pro koho Otevřeno
Pondělí Muži 17:00 – 20:00
Úterý Ženy 17:00 – 19:00

Pravidla saunování

Na začátek:

  • Poraďte se se svým lékařem, zda je saunování pro Vás vhodné s ohledem na Váš zdravotní stav
  • Optimální doba saunování je v podvečer, aby po saunové lázni mohl následovat spánek, nejdříve 2 hod. po konzumaci posledního jídla, nechoďte do sauny bezprostředně po značné tělesné námaze
  • Důležitá je pravidelnost – vymezte si 2 hodiny alespoň jednou týdně
  • Připravte si mýdlo, masážní žínku či kartáč, ručníky k podložení, osušení a frotáži kůže, krém k ošetření suché kůže po saunování, vodu k doplnění tekutin

Správný postup

  • V šatně odložte oděv, prádlo i šperky. Obujte si koupací obuv, vezměte si mycí potřeby a ručníky
  • Ve sprše se důkladně umyjte mýdlem, osprchujte se teplou vodou a před vstupem do sauny osušte ročníkem.
  • Při první návštěvě sauny si sedněte nebo lehněte na spodní lavici na vlastní ručník. Optimální teplota je 75 °C ( asi 1 m nad podlahou ). Při pocení masírujte pokožku celého těla prsty, dlaní, žínkou či kartáčem.
  • Po odchodu ze sauny ( individuální čas pobytu cca 12 min. ) si studenou vodou osprchujte celé tělo nebo použijte ochlazovací vědro ( max. 2 min.)
  • Po prvním prohřátí je možno saunování doplnit cílenou částečnou masáží.
  • Před dalším vstupem do sauny se osušte a lehněte si na vyšší lavici. Teploty nad 90 °C jsou nevhodné. Vyšším teplotám je lépe vystavovat nohy než hlavu.
  • Prohřátí a ochlazení se většinou opakuje třikrát. Malé děti by měly ležet na spodní lavici při teplotách max. do 50 °C a prohřívat se kratší dobu. Po posledním prohřátí a ochlazení se osprchujte vlažnou vodou, vlasy umyjte šampónem a suchou pokožku ošetřete vhodným krémem.
  • Do odpočívárny vstupujte po dostatečném ochlazení, na lehátku se přikryjte a odpočívejte. Dopřejte klid sobě i ostatním.
  • Vypocené tekutiny doplňte neslazenou minerální vodou nebo přírodními ovocnými šťávami. Pamatujte, že alkohol a kouření ruší účinek saunování!
  • Po sauně vynechejte intenzivní tělesnou námahu. Vhodná je chůze domů na čerstvém vzduchu. Pokud následuje nerušený spánek, druhý den se probudíte s novým elánem k životu.

Zásady správného saunování

  • Před vlastním vstupem do sauny se řádně osprchujeme a osušíme.
  • Do sauny vezmeme pouze prostěradlo nebo ručník, popřípadě kartáč.
  • V sauně pobýváme 5-15 minut (individuálně).
  • Fáze ochlazení studenou vodou – vědro, sprcha.
  • Po prohřátí a ochlazení si dopřejeme 10-15minut odpočinek (stejně dlouhý jako pobyt v sauně).
  • Během celého procesu doplňujeme vhodné tekutiny (ne alkohol).
  • Proceduru teplo – chlad – odpočinek doporučujeme opakovat 2x-3x.

Turnusy saunování:

  • 2x – povzbudivý účinek
  • 3x – uvolňující účinek (nejběžněji používaný)
  • 4x – únavový účinek (nedoporučujeme)